czwartek, 16 sierpnia 2012

Gulasz na piwie



 Powiedzmy sobie jasno - piwo jest dobre do wszystkiego, do tańca, do różańca, do gulaszu itd. No właśnie do gulaszu... Od niedawna chodził mi po głowie dobry gulasz. W lipcu byłem w Skoczowie na festiwalu kuchni zbójnickiej i tam właśnie przyrządzali taki gulasz na ogromnej dwumetrowej patelni - niestety nie dane mi było go spróbować, gdyż moja mała córeczka garnęła się do snu i trzeba było pojechać do domu. Więc dzisiaj zebrałem się w sobie i oto jest mój gulasz, a do tego na piwie dobrym do wszystkiego!

-500g mięsa wieprzowego na gulasz
-szklanka jasnego piwa
-pół szklanki czerwonego wytrawnego wina
-2 kromki pokruszonego chleba razowego
-2 średnie cebule
-olej do smażenia
-2 łyżeczki słodkiej papryki
-2 łyżeczki przyprawy czubrica (cząber górski)
-pół łyżeczki suszu adżika
-1/3 łyżeczki tymianku
-kilka kulek ziela angielskiego
-liść laurowy
-łyżeczka marynowanego zielonego pieprzu
-łyżka mieszanki suszonych warzyw (marchew, pietruszka itd)
-łyżka mączki z orzeszków ziemnych
-łyżka mąki
-30g suszonej żurawiny

-pieprz
-sól


Pokrojone w kostkę mięso smażymy aż się zarumieni na oleju z drobno posiekaną cebulą. Dodajemy wszystkie przyprawy i mąki. Gry już będzie podsmażone, wlewamy wino i piwo i dusimy aż mięso będzie miękkie. Na sam koniec duszenia wsypujemy chleb i żurawinę. Podczas duszenia, gdy płyn wyparuje podlewamy piwem lub wodą ( ja podlewałem dobrym do wszystkiego piwem i było intensywnie piwne)

Podajemy z ziemniaczkami lub kaszą.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz