niedziela, 7 października 2012

Pokrzywowa



No to czas na coś nietypowego. Byłem ostatnio w lesie na grzybach, których, co prawda,  nie było, ale za to rosły sobie w lesie świeże, młode, zielone, wstrętne, parzące pokrzywy, czyli zielsko znienawidzone przez dzieci, którym pewnie nie raz wpadła do nich piłka gdy grały w nogę. Natomiast ja od dzisiaj pokrzywy uwielbiam, bo nazrywałem sobie ich i zrobiłem z nich pyszną zupę.

-ok litr młodych listków pokrzywy
-3 łyżki masła
-3/4 szklanki śmietany
-mała cebula
-ząbek czosnku
-łyżka czubricy (cząber górski)
-łyżka świeżej siekanej bazylii
-pieprz
-sos sojowy
-jajka na twardo
-1,5 l rosołu


Listki z pokrzywy myjemy i zagotowujemy w niewielkiej ilości osolonej wody. Gdy już się sparzą, odcedzamy je i podsmażamy na maśle.
Przygotowujemy rosół i wrzucamy do niego podsmażoną pokrzywę, siekany ząbek czosnku oraz pokrojoną w krążki cebulę. Gotujemy przez ok 15-20 minut na małym ogniu pod koniec dodając przyprawy-cząber, bazylię, pieprz i sos sojowy do smaku.
Po ugotowaniu miksujemy zupę blenderem tak jak zupy-kremy i dodajemy śmietanę.
Podajemy z gotowanym jajkiem



2 komentarze:

  1. Witaj. Nominuję Cię do wyróżnienia Liebster Blog. :) Szczegóły u mnie na blogu:

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba pierwszy raz nie potrafię sobie wyobrazić smaku, niesamowite! ...fantastyczny przepis!

    OdpowiedzUsuń